vrijdag 27 december 2019

landschap werkjes

Ik vind van alles leuk om te maken. Ik heb dan ook een groot atelier waar ik al mijn spullen en voorraad kan opslaan. Soms heb ik wel een beetje te veel spullen, maar ja....

Ik vond van alles leuk om te maken, behalve borduren. Ik heb nog steeds jeugdtrauma's van kruissteekjes op school en thuis. Mijn moeder was een groot borduurster, vooral kruissteken in keurige patronen. Ik heb een hele hoop borduurzijde en borduurwol en restjes stramien en aida van haar geërfd. En dan sta je weer eens met wat spullen in je handen en vraag je je af wat je er mee moet doen. Bij mijn punchwerkjes maak ik steeds vaker steekjes om de boel een beetje af te werken en het blijkt best rustgevend werk te zijn.

Tja, en van het een komt het ander.


Foto van de site van het Hoeksche Waards Landschap gemaakt door Marja de Lange.

Eerst op briefkaartformaat geprobeerd met punchen.

Dan met wat patchwork en machinaal borduren, ook op briefkaart formaat

Vervolgens een probeersel gevilt met wol

En toen een inchie met draadjes wol en wat machine borduurwerk

Nog een briefkaart gepuncht

En eentje in het groot 67x42 cm

En uiteindelijk de laatste geborduurd met borduurwol. Ook op briefkaartformaat.
Ik heb wel ontdekt dat ik niet te zuinig moet zijn met het stramien, omdat het ondanks de borduurring best in elkaar trekt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten