zaterdag 28 december 2019

zon en maan, dag en nacht

Soms moet je eens wat proberen om te kijken hoe je nieuwe stofjes kunt gebruiken. In Parijs had ik eens een lapje netachtige stof gekocht. Leuk om wolken mee te maken, dacht ik.

Eerst probeer ik dan maar een paar ansichtkaarten (10x15 cm) te maken. Dat is het makkelijkste.



Voor de zon zie je dan een paar plukjes stof die de wolken moeten voorstellen.

En tja, dan denk je ook automatisch aan een maan...



Bij de eerste foto is de maan van organza gemaakt. Bij de tweede van een rondje vilt.

Terug naar de dag: Een werkstukje van 17x26 cm.


Bij deze vind ik de wolken wel erg goed gelukt. De oranje gloed rondom de zon zou ik geleidelijker kunnen maken.


Uiteindelijk heb ik deze grote gemaakt van 54x95 cm. De vlakken lucht en bodem waren erg kaal. Daarom heb ik van wol met de gewone viltnaald wat groene krullen wol erin gepuncht en in de lucht heb ik een vlucht ganzen geborduurd. Tja, hier vallen de wolken weer een beetje weg. Pfff, valt nog niet mee. 

Ik heb uit nieuwsgierigheid nog een ansichtkaart gemaakt met wat restlapjes zonder te punchen. 


Ach ja, wat vind ik ervan.... Dit heeft niet mijn voorkeur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten