woensdag 3 maart 2021

Post Fabric Art Challenge Maart 2021 / Défi Mars 2021

 PFA challenge Maart 2021 Steken maken met de hand  Julie B. Booth

PFA Défi Mars 2021, des points à la main de Julie B. Booth

Ik ben begonnen met een paar voorbeelden te maken met steekjes. Het was best wel een hoop werk om rechte lijntjes te trekken om een raster te maken. Het was wel rustgevend om deze steekjes te maken, dus misschien koop ik wel een speciaal raster om stipjes te zetten.

J'ai commencé par faire quelque examples avec des points. Ça faisait beaucoup de travail pour tirer des lignes droites pour faire un grille. C'était très relax de faire ces points, alors je pourrais éventuellement acheter un grille spécial pour faire des points. 



Toen ben ik 2 stukken jute gaan behandelen volgens de techniek van februari van Margarita Korioth en ik koos een van hen uit om op een lapje stof te doen. Deze keer heb ik de mod podge met heel veel water verdund op een stuk bakpapier en dat werkte goed. De witte jute is te dik, ik koos de bruine jute.

Ensuite j'ai traité 2 morceaux de toile de jute selon la technique du mois de février de Margarita Korioth et j'en ai choisi un pour mettre sur un bout de tissu. Cette fois-ci j'ai dilué la colle mod podge avec beaucoup d'eau sur un bout de papier pour cuisson. Ça marchait bien. La toile de jute blanche est trop épaisse, je choisissait la toile de jute marron.




 Ik heb een paar steekjes in de jute gemaakt om het vast te zetten.

J'ai fait quelques points dans la toile de jute pour l'attacher. 


Ik heb een stukje isolatiebuis afgesneden om een soort stempel te maken om de bloemen te verven. En ik heb er een paar steken aan toegevoegd om de steel en de bloemen te maken.

J'ai coupé un bout de tuyau d'isolation pour en faire une sorte de tampon pour peindre les fleurs. Et j'ai ajouté quelques points pour faire la tige et les fleurs. 


 


Ook een paar knoopsteekjes in het midden van de bloemen. 

Et quelques points boutons au milieu des fleurs.


Ik heb de textielkaart afgemaakt met wat strijkvlieseline en heb er met een zigzagsteek het lapje stof aan de achterkant aan vast gemaakt. 

J'ai fini la carte textile avec du thermocollant et j'ai attaché le tissu pour le dos avec un zig-zag. 

4 opmerkingen:

  1. Wat een bijzondere techniek, heel leuk om te lezen en te zien hoe je deze mooie kaart hebt gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je had me al bij alleen de jute die met een paar steekjes was vastgezet ;o) Wat een mooi contrast met de kleine stipjes!
    De bloemetjes maken er een mooi plaatje van, knap weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtig geheel geworden, zo mooi om te lezen
    en te zien hoe je dit bedacht hebt en uitgevoerd, erg fraai.

    BeantwoordenVerwijderen