woensdag 28 april 2021

De H van Huis

 Ik loop schandalig achter met al mijn creatieve activiteiten. Druk, druk, druk met druk hebben. Ik heb het ook wel af en toe druk gehad met werken, maar toch ook weer niet zó druk dat ik geen tijd over heb. 

Dus hop! aan de slag.

De H is voor hulst, ook weer zoiets wat ik meestal maak voor kerstmarkten.

  

Maar ik wilde eigenlijk graag een huisje maken, je ziet er van die leuke fantasiehuisjes op pinterest. 


Dit is makkelijk om even uit te tekenen, want er hoeft niets recht te zijn. En verder hoef je het alleen maar te versieren. Ik ben dus vergeten om foto's te maken van het maakproces, maar het is gewoon volgens de tiffany-glas-methode. Ik heb er een waxinelichtje achter gemaakt. 



Het raampje en de hanger aan het dak waar de vlinder aan hangt heb ik gemaakt van metaaldraad, gewoon van de bouwmarkt. Metaaldraad kan roesten (ook door het soldeerwater dat je nodig hebt om de boel aan elkaar te solderen) en daarom heb ik alles afgewerkt met zwarte patina. 


De staafjes aan de zijkant van het huisje heb ik gemaakt van een staafje koperdraad, ook gewoon van de bouwmarkt. Eerst heb ik dit op maat geknipt, vertind (want op koper kun je makkelijk tin solderen), vastgemaakt en met zwarte patina ingesmeerd. Dat vastmaken is af en toe tobben, want soms kom je een hand tekort, net als bij het draadje voor de vlinder. Dan steek ik het dak in een blok oase, zodat ik om een recht vlak kan werken en het tin niet meteen van het dak afrolt als ik het vast probeer te maken.






7 opmerkingen:

  1. Dat huisje is zo lief en mooi geworden, wat zal dat
    gezellig staan als het lichtje aan is. Vind het echt
    een kabouterhuisje.
    Al je hulst creaties vind ik ook prachtig, jij bent echt
    heel goed in glasbewerking, fraaie H uitwerking!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi al die hulstblaadjes zo bij elkaar.
    Aan het hyisje is goed te zien dat je plezier had bij het maken. Vergeten foto's te maken is het bewijs dat je heerlijk bezig was.
    Het huisje is mooi én leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ....huisje.... bedoel ik natuurlijk, sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een mooi huisje kap sat je dit zelf maakt. Een super creatieve hobby .

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar, wij hebben al heel veel in de tuin 'gewerkt' en inderdaad druk op kantoor :) Maakt niet uit, zijn we lekker bezig. Je huisje is echt super, super schattig, Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtig huisje! Ja, er moet verder ook nog wel wat gebeuren, hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat laat jij toch steeds weer prachtig werk van je zien.
    Je bent echt van vele markten thuis.
    Ook deze keer weer een gemot om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen