woensdag 7 oktober 2020

week 40 gezicht, poging via telefoon

Nou, het was me het weekje wel. Kleinzoon van 5 in huis, omdat school (alweer of nog steeds) gesloten is, bruiloft van een dochter via Zoom en een live-stream via facebook, weer kleinzoon in huis omdat andere oma héél erg ziek is. Tussendoor een hoop peren geschild en verwerkt en verder alleen maar gelummeld.

Bij het thema 'gezicht' dacht ik: leuk! Ik had nog een lapje katoen dat ik in de pan met te verven wol had gelegd en dat was er wel een beetje apart uitgekomen. De wol egaal rood, de stof met vlekken, stippen en spetters. Wel mooi. Dit krijg ik dus nooit meer voor meaar als ik het nog een keer zou willen maken. Op Pinterest had ik een aantal tekeningen gevonden, die goed na te maken zijn met machinaal borduren. 

Hop, eerst gewoon met een smal zigzagje, toen met het borduurvoetje.
En nog een met een dubbel stikseltje. 
Ik vind zelf het smalle zigzagje het mooist.

En nu maar hopen dat dit berichtje wel goed overkomt.

8 opmerkingen:

  1. Haaa kijk, jawel... via de telefoon lukt het nu wel, wat
    vreemd dat je het niet via de PC voor elkaar krijgt echt
    om woest van te worden.
    Vind het een mooie uitwerking Petra, op naar de volgende
    uitdaging.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor, de telefoon was je beste vriend bij het plaatsen van dit blogje! Balen hé als het niet lukt en je met opnieuw moet doen terwijl je zo je best hebt gedaan om er iets moois van te maken...
    Ik vind je gezicht schitterend; heel artistiek en mooi door eenvoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie gezichten en wat knap dat je de blog met je telefoon gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gelukt met die verschillende stiksels, leuk gezicht!
    Als je ene apparaat niet werkt, dan het andere wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, nu is het perfect te zien.
    Wat zijn ze mooi geworden.
    Ik heb op deze manier de eerste tekeningen van de kleinkinderen genaaid/geborduurd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het nu lukte om foto's te plaatsen. Het is een mooi gezichtje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke uitvoering! Ik vind, denk ik, de laatste met het dubbele dunne stiksel het mooiste.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen