woensdag 6 april 2022

nostalgie

Ik ben constant aan het opruimen, maar omdat ik moeite heb met dingen weggooien schiet het niet op. Ik kom wél steeds leuke dingen tegen. Zo ook dit kleine lapje van Jan, Jans en de kinderen. Waarom heb ik dit bewaard? Waarschijnlijk vanwege het leuke plaatje van Catootje met Opa. Het doet me zo denken aan mijn jonge jaren. De herinneringen aan mijn jeugd zijn doorspekt met sigarenrook van Oude Jan uit de Polder, een oude vrijgezelle neef van mijn vader, die 's ochtends, 's middags en 's avonds bij ons in huis was (hij at en sliep thuis), met opgekruld tegen hem aan zitten met een Suske en Wiske, met de langste aardappelschil die hij altijd maakte, met achter op de fiets klimmen, voeten in de fietstassen, als hij 'toevallig' langs kwam als de school uitging. Hij was niet zo sjiek als Opa van Catootje, gewoon een land-'errebaaier' en ik had geen blond haar. Maar toch! Nostalgie....



4 opmerkingen:

  1. Wat een mooie herinneringen kwamen er zo weer boven!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige herinneringen aan een opa die geen opa was, maar zeker zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn de mooie herinneringen daar kan geen goed boek tegenop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Al schiet het niet op, toch blijft opruimen leuk !

    BeantwoordenVerwijderen