dinsdag 7 juni 2022

PresentJeKunst

Wellicht ken je het Pakje Kunst. Kleine kunstwerkjes met een klein verhaaltje van de kunstenaar dat je voor ongeveer 5 euro kunt kopen uit een sigaretten automaat. Willekeurige kunstwerkjes.

Door gebrek aan sigarettenautomaten hebben ze in de Hoeksche Waard in overleg met Pakje Kunst een PresentJe Kunst ontwikkeld. In een klein doosje van 5 x 5 x7 cm kun je een kunstwerkje kopen, ook weer een verrassing welk kunstwerkje je kunt krijgen. 

Ik heb bij de afgelopen editie mee mogen doen met 15 kleine textielwerkjes. Ik hou van landschapjes, dus landschapjes zijn het geworden. Ik had een foto van alle kleine werkjes, maar die is zo bewogen, dat bijna niet te zien is wat het is. Zelfs met een moderne camera kan ik dus nog bewegende foto's maken.


Bij de komende editie mag ik weer meedoen. Weer een landschapje. Nu heb ik ze "gewoon" alle 15 hetzelfde gemaakt. Was wel een klus, maar ik ben er wel tevreden over. Nu heb ik weer even zitten tobben om de video te uploaden, dus ik hoop dat 'ie het doet.








2 opmerkingen:

  1. Nee...., pakje Kunst ken ik niet... Maar hoe leuk is dit! En wat gaaf om zoiets te maken en mee te doen... !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ook ik ken Pakje Kunst ook niet, maar geweldig dat je mee
    doet, en wat een prieglwerkjes zijn het. Daar hou ik erg van,
    ze zijn PRACHTIG!!! Maar....je kan met een moderne camera
    toch inzoomen, of de instellenig zetten op Macro.
    Wat is een macro opname?
    Macrofotografie is een manier van fotograferen waarbij je kleine onderwerpen groot in beeld brengt. De strikte definitie is dat er sprake is van macrofotografie als de afbeelding op de sensor van de digitale camera even groot is als het gefotografeerde onderwerp. Men spreekt dan ook wel van 1 op 1 fotografie.
    Het is te proberen.........

    BeantwoordenVerwijderen