dinsdag 14 juli 2020

Puk gaat kamperen

Ik had nog een grote lap stof van toen mijn oudste dochter ooit een hemel boven haar bed wilde hebben. En wie wat bewaart heeft wat, toch?  Stof genoeg om een tent te maken voor Puk. Ik heb hier maar wat aangerommeld, maar ik ben toch wel tevreden. Ik heb de maat van de slaapzakjes genomen en daar ruim omheen de bodem gemaakt. Vervolgens heb ik schuimrubber buizen gebruikt om de ronding van het dak te maken. Je ziet nog een stuk schuimrubber buis om de 2 bogen uit elkaar te houden. De buizen heb ik in tunnels geschoven en aan de onderkant vast genaaid. Door de buizen kunnen de kinderen gewoon met de tent spelen zonder zich zeer te doen. Ik wilde een mooie punt aan de achterkant maken, maar bleek daar toch te weinig stof voor te hebben berekend. Toen heb ik maar plooitjes aan een soort ronding gemaakt. Het was even prutsen. De middenbuis is uiteindelijk met stukjes zelfklevend klittenband aan de stof geplakt. Dan kunnen ze de tent makkelijk "inklappen" om op te ruimen. De bodem wilde nog wel in elkaar kruipen, met een 'matje' van wafelstof en katoen bleef ook de onderkant goed zitten. 

 
Hier staat de tent nog binnenstebuiten.






Hier ligt Puk in z'n blootje, de broek en de slaapzak had ik al meegegeven...

Geen patroon, hier ga ik toch geen 2e van maken.

1 opmerking:

  1. Ha wat leuk is sat geworden en ik zie bekende stofjes die ik ook in mijn verzameling heb šŸ˜‰

    BeantwoordenVerwijderen