vrijdag 17 januari 2020

crea5220 week 3

Het thema van deze week is: stippen.

Stippen, stippen, wat kon ik bedenken bij stippen. Ik heb ergens achteraf nog een ikea-doos met stippen en dat was het dan wel zo'n beetje.


Ik geloof niet dat ik een stippen liefhebber ben. Dus ben ik in mijn lapjes gaan spitten. Mwah, dat was ook niet iets waar ik wat mee kan doen.


En dan kom ik gewoon terug bij de natuur. Stippen in de natuur, sneeuw, een herinnering tegenwoordig.

Met de pastelkrijtjes van de vorige keer heb ik gewoon weer lucht en gras gemaakt en een boom, een knotwilg.

Knotwilgen hebben van die mooie takken. Ik heb een mooie oude knotwilg in de tuin waar ik vanuit mijn atelier naar kan kijken.

Het vogelvoer dat in een bakje onder aan de boom ligt, wordt vooral opgegeten door de waterkipjes.
Net toen ik weer binnen was kwamen er een koolmeesje bij het nestkastje en een roodborstje bij de vetbolletjes daaronder.


Terug naar mijn stippen. Met acrylverf heb ik witte stippen geverfd, maar ik vond eigenlijk dat het niet op vlokken leken. Dus heb ik met witte dunne wol franse knoopsteekjes geborduurd en met witte kraaltjes nog wat meer vlokken gemaakt.


Ik heb het druk gehad met werken deze week en heb nog geen tijd gehad om de kaart af te maken. Dit komt nog.

Op vrijdagmiddag komen we met een aantal dames bij elkaar voor een creatieve kletsmiddag. Ook hier zijn wat stippen gemaakt met het pastelkrijt, maar ook andere onderwerpen.





7 opmerkingen:

  1. Wat heb je een heerlijk uitzicht!
    Mooi zoals je de stippen als sneeuw hebt uitgewerkt (best een flinke klus!).
    Heel leuk dat je de opdracht ook meegenomen hebt naar de creatieve kletsmiddag. Doe je de dames daar de groeten? ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beautiful ideas!! I love embroidery tree..it's really interesting.Greetings
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klopt...je vindt stippen leuk of niet.. Maar je hebt er toch iets heel moois van gemaakt, Petra! Tjonge, die bolletjes vind ik zo leuk...
    Gezellig zo'n creaclubje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die stippen in en om de boom. Waren het maar echte sneeuwvlokken. Maar helaas, we zullen ze zelf moeten maken.

    BeantwoordenVerwijderen