zondag 12 januari 2020

Mijn moeders handen maakten


Kijk nou toch eens wat ik terugvond in een doos in mijn atelierruimte! Een merklap van mijn moeder.
Waarom zou ze niet het alfabet in abc-volgorde geborduurd hebben?

HHHNNMMLLLJJTTFFEEPPBBDDRRAAVVWWYYXXZZUUCCOOGGQQSS1234567890.

Geen I geen K.


Er lagen er nog 2 bij, waarvan ik niet weet van wie die zijn geweest en hoe ik er aan kom.

Zou ik mijn eigen merklap ook nog eens terugvinden. Oh, wat had ik een hekel aan borduren. Al die kleine steekjes.

2 opmerkingen:

  1. ja dat is volgens mij echt iets van vroeger ik heb ook een heel oude gevonden uit de familie. Al borduur ik niet vind ik het wel heel interessant, want er zitten ook afbeeldingen bij die een betekenis hebben ik zal hem eens opzoeken en plaatsen. maar mooi zijn ze en ja waarom niet de letters op alfabet, daar kom je denk ik niet meer achter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig om zo'n lapje te hebben! Dat moet je koesteren hoor..
    Ik houd wel van borduren en ook van priegelwerk.

    BeantwoordenVerwijderen