zondag 5 januari 2020

Nieuwe uitdaging in 2020 Crea5220 week 1

Op het blog van https://busybessy.blogspot.com/2019/11/crea-5220.html werd een leuke nieuwe uitdaging aangekondigd. Nou ja, nieuw... een vervolg op die van vorig jaar, maar toen heb ik hem gemist.
Iedere week komt er een ander thema aan bod, en aan een ieder om daar een creatieve draai aan te geven. Er wordt op Instagram bericht met de #crea5220 en zo zie je allerlei kunstwerken langskomen.
Ik denk dat ik zoveel mogelijk probeer mee te doen met textielkaarten.

Week 1 is: hexagon, zeshoek.

Ik ben behoorlijk francofiel, dus dan denk ik direct aan Frankrijk, dat ook wel l'hexagone genoemd wordt. Met een beetje fantasie is het land in de vorm van een zeshoek.

Op het textiel plus festival in Den Bosch had ik wat potloden en krijt gekocht om op stof te kunnen "aquarelleren". Met veel water. De Franse vlag, le bleu-blanc-rouge.


Mwah, daar was ik nou niet meteen enthousiast over, dus heb ik hier en daar nog wat bijgekwast met een restje wolverf. 
Toen heb ik uit een oud Frans aardrijkskundeboek een plaatje van het land in verschillende maten overgetekend, uitgeknipt en met potlood nagetrokken op de stof. Een cirkel er omheen gemaakt met een onuitwasbare viltstift en daar de zeshoek in aangegeven. 
Met wat fiberfill eronder heb ik op de naaimachine wat horizontale strepen gestikt en met het borduurvoetje heb ik de omtrek van het land geborduurd.
Een lapje stof aan de achterkant, op maat gesneden: 10x15 cm en gezigzagd.

En toen zag ik dat ik de vlag horizontale strepen had gegeven. Hoe suf kun je zijn! En ik heb er nog wel 10 jaar gewoond!

Ok, opnieuw beginnen dus....

Dit keer heb ik alleen de potloden van Derwent Inktense gebruikt. Ik zal nog wat vaker moeten oefenen voor ik er goed mee overweg kan, denk ik. Het rood is maar matig rood. 

Gelukkig is het thema van volgende week "rood". Daar ga ik vast over nadenken.

4 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je meedoet Petronille! En je moest meteen 2 keer aan de slag.... Eigenlijk is die eerste wel mooi toepasselijk op jou: beetje Nederlands, beetje Frans. 😂
    Wat leuk dat je met textiel mee gaat doen, super!
    (Ik wil je blog graag volgen, maar ik zie geen volgknop... Doe ik iets niet goed?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Marjan. Ik ben blij dat jullie zo'n leuke challenge hebben voorbereid. Ik was deze blog begonnen om voor mezelf de dingen te beschrijven die ik maak. En heb dus helemaal niet gekeken of ik er een volgknop op kon zetten. Ik hoop dat het nu gelukt is.

      Verwijderen
  2. Dus een nieuwe blog! Ik heb 'm vast toegevoegd aan het lijstje bij Crea 5220!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, ik keek aldoor nog op je oude blog.. En daar kwam niks meer bij. Maar nu sta je in mijn rijtje hoor!

    BeantwoordenVerwijderen