zaterdag 8 augustus 2020

Crea 5220 week 29 ster en week 30 oranje

 Ik ben maar een goede week naar Frankrijk gegaan en tóch loop ik ruim 3 weken achter met crea5220! De tijd gaat zo snel, of ik word zo langzaam. Ik kan niet zo goed tegen deze warmte en ben al gauw de hele dag in mijn atelier in het onderhuis te vinden. Lekker koel, want het huis is half in de dijk gebouwd. En dan maak ik weer een paar mondkapjes die ik vervolgens weer weggeef. 

Maar, ik probeer mijn achterstand in te halen:

Week 29 Ster. Ik dacht eerst aan sterren, 5-hoekige en 6-hoekige, van vilt, uitgeknipt, genaaid, geborduurd, geverfd, maar niets inspireerde me. Ik  had al eens een oefenlapje grijs-wit met sterren genaaid, van restjes stof van een ridderpak met maliënkolder en cape. Maar om daar nog eens een textielkaart van te maken....



En toen kreeg ik een envelop met kleine lapjes van Margré van een facebookgroep. En hop, ik had meteen mijn sterrenidee. Drie kleine lapjes, een beetje acrylverf voor de overgang tussen de bovenste 2 lapjes (hemel en water) en wat kronkelborduursels op de "grond". Met de meteoor Neowise in gedachten heb ik een vallende ster gemaakt. Met een beetje fantasie zie je hier weer een landschapje.


Week 30 oranje. Tussen mijn mondkapjeslapjes lag nog een een restje oranje fleecestof. Ik zag er direct wortelen in! En zo geschiedde. 

Nu nog cijfers en kleurboek, en ik ben weer bij.

7 opmerkingen:

  1. Ha ha dat heb je zo ingehaald. Ik sla gewoon wat over, probeer nuveerst alles bij te lezen 😃 vakantie is toch alkes net een beetje anders ook al ben je thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De sterren doen het prachtig op het doek! Leuk dat je er ook de meteoor bij hebt gemaakt.
    Oranje en wortelen, ze horen bij elkaar. De wortelen zien er mooi uit. Ze hebben zelfs een echte bolling. Heb je ze gevuld of komt het door het vastnaaien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zie er zeker een landschap in. Mooie heldere lucht. En die wortels, tuurlijk ook oranje. Had ik zelf niet aan gedacht. En rustig aan hoor het is voor de leuk en geen aangenomen werk, zou mijn moeder zeggen. Fijne zondag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent weer heerlijk creatief bezig geweest Petra
    de eerste uitwerkingen met de sterren op stof vind ik
    persoonlijk erg geslaagd. Maar ook zeker de tweede waarin
    je de meteoor Neowise hebt verwerkt vind ik bijzonder fraai.
    En de wortels voor het thema Oranje zijn ook erg leuk.
    Nog even en je bent weer helemaal bij........

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, het is best pittig om bij te blijven met crea 5220... Ik probeer altijd vooruit te werken.
    Wat heb je er weer leuke textielkaarten van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, what a nice idea! Neowise: the meteor that has also appeared here!...I love carrots!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk gedaan, alletwee.
    Knap dat je aan het inhalen bent, ik zou dat eigenlijk ook moeten doen, neem het me steeds voor, maar het komt er niet van.

    BeantwoordenVerwijderen