dinsdag 25 augustus 2020

Geel

Ik heb de smaak te pakken. Nu maak ik een textielkaart en een werkstukje van 25 x 25 cm (net zo groot als de werkstukjes rood en blauw) in GEEL.

Eerst de briefkaart. Een ondergrond van ruim 10 x 15 cm. Met daarom een paar lapjes om te kijken of het bij elkaar past.


Als je de lapjes omdraait, dan zie je waar je moet knippen.


Met verdwijnstift heb ik er een soort van tak op getekend, zonder mijn pen op te lichten, zodat ik het in een keer kan naaien met het borduurvoetje van de naaimachine.


Nog een paar sprieten erbij genaaid, zodat de lapjes vast blijven zitten.

 

Een dikke tak in de hoek.



Een kant en klaar vogeltje uit een lapje geknipt en met vliesofix er op gestreken. En wat kleine blaadjes erbij. 


En als laatste nog wat borduursteekjes met een dun wollig draadje en wat acrylverf op de geborduurde blaadjes. Als laatste heb ik het op maat gesneden met een rolmesje. De achterkant moet ik er nog aan vast naaien.

En op dezelfde manier heb ik het werkstukje van 25 x 25 cm gemaakt. Hier volgen de foto's.









 

Hier heb ik maar een heel klein beetje acrylverf gebruikt. Ik vond het te donker worden en ik heb dan maar goudkleurige vlokken erop gelijmd met textiellijm. 

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het iedere keer weer zó knap wat jij kunt maken met naald en draad. Schitterend zoals je met de steekjes hebt getekend en er daarna nog andere stoffen/materialen hebt toegevoegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In 1 woord PRACHTIG geworden Petra, vind het altijd zo
    mooi dat je het hele proces er naar toe beschrijft en
    laat zien, SUPER exemplaar!!!

    BeantwoordenVerwijderen