vrijdag 11 september 2020

Crea 5220 aqua

 Bij dit thema dacht ik als eerste aan een schilderij dat mijn kleinzoon van toen 7 jaar oud maakte. Hij vond er uiteindelijk niks aan en voordat hij het kon overschilderen heb ik het gauw gered! Sindsdien hangt het aan de muur naast mijn bureau.

Vervolgens ben ik op Pinterest naar ideeën van water, oceaan en golven gaan zoeken. Ik had al wel iets in gedachten want ik heb een hoop pailletjes in de kleur aqua. En dit werd mijn voorbeeld:


Ik heb wat lapjes uitgezocht.

Lapjes zo ongeveer op de goede plaats gelegd en met vliesofix vast gemaakt.


Met wat fiberfill heb ik geprobeerd om het witte schuim te maken.


En toen ben ik pailletjes en kraaltjes gaan vastnaaien. Ik ben nog niet klaar, maar zoiets moet het gaan worden. Nu ik de foto terugzie kan ik er niet helemaal een golf in ontdekken, maar het gaat om de gedachte, toch?

En toen kwam onze creatieve club weer bij elkaar. Het werkte precies goed met alle tafels in de lengte. Ik ben toch erg blij met mijn atelier!
Jenny had al wat voorwerk gedaan. Een klein schilderijtje. Ga ik ook hier ophangen.


Ze had een ander werkje bij zich om hier af te maken. Iets met kraaltjes en lijm op een glazen schilderijtje. En wat schetst onze verbazing, met hetzelfde idee in haar hoofd.

Prachtig!


Zodra de lijm droog is kan ze het voor het raam hangen. Ik ben zo benieuwd.

Corrie had nog wat moeite om op gang te komen, ook iets met kralen en knoopjes, maar daar heb ik nog geen foto van.

Margaret wil eerst haar vest afbreien. En de volgende keer iets gaan kleien. Ook leuk!



12 opmerkingen:

  1. Je aqua wordt al mooi, ik zie er toch wel een golf in hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi dat je het woord zo vaak zó goed kunt uitbeelden in stof, het wordt vast weer heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wanneer je mij een mail wil sturen met je adres, dan komt de ecoprint naar je toe.
    Hartelijke groet van Toos ( indeweer )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastic work! ... Spectacular the one with the beads and crystals! ... But they are all beautiful ... and the effect with the fabrics, the sea in motion ... wow!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Inderdaad... water, golven, beweging, schuim... Overal zie je het weer terug in deze creaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige werkjes zie ik hier, genieten om ze te bekijken,
    en overal zie ik de beweging van golven. Ook in de tekening
    van kleinzoon van toen 7 jaar...... Mooi Petra...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je het schilderij van je kleinzoon hebt kunnen redden. Wie had ooit kunnen denken dat het zo goed te pas kwam bij de opdracht van deze week☺️.
    Wat een prachtige golf ben je aan het maken; de kraaltjes in het schuim geven zo mooi de kleine glinsteringen weer die in echt schuim ook te zien zijn. Grappig dat Jenny hetzelfde voorbeeld als jij hebt gebruikt. Wat een geweldig idee van haar om het werk doorzichtig te maken zodat het voor het raam kan hangen. Als dan de zonnestralen er doorheen prikken geeft dat vast een schitterend effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk idee zo met die golven. Ik denk dat je ht even af moet maken en als het een geheel is geworden dat je bedoeling echt wel duidelijk is. Grappig dat jullie hetzelfde idee hadden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een werkje wat ik mee kan nemen naar mijn werk. Ik moet zó vaak zó lang wachten op de rechtbank omdat zaken uitlopen. Ze zijn het al gewend om me met mijn freubelwerk te zien.

      Verwijderen
  9. Goed van jou dat je het schilderij van je kleinzoon hebt gered en wat gaat het een mooi werkje worden, met de golf. Het glazen kralenwerkje is ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, ik vind het allemaal heel mooi en dat wat nog niet af is is heel veelbelovend! Jullie zijn een stel kunstenaars!

    BeantwoordenVerwijderen