woensdag 2 september 2020

Week 35 foto transfer / image monoprint

 Bij foto transfer dacht ik eigenlijk aan de foto die ik in week 12 had gedaan. Als ik het niet zeker weet kijk ik ook nog wel eens op de Engelse lijst van Crea 5220. Image monoprint. Toen kreeg ik weer een heel ander idee. 

Met het stukje Lutradur dat ik nog overhad omdat de plastic zakjes niet wilden plakken van de vorige opdracht kon ik een transfer monoprint maken. 


Ik had van de workshop nog een paar blaadjes over die we met transfer verf hadden geverfd. Het effen blaadje was mooi donker mosgroen, maar mijn camera maakt er iets heel anders van. 

 

Met het donkergroene heb ik de ondergrond gemaakt. Je moet het blaadje op de lutradur strijken tussen 2 lagen bakpapier, zodat het niet aan je strijkijzer blijft plakken. Ik heb een klein reisstrijkijzertje dat zo handig is voor dit soort kleine werkjes.


De kleur wordt heel anders! Het is een verrassing wat voor kleur er vanaf komt. Ik heb het papiertje wel meerdere keren kunnen gebruiken en hoe langer je het strijkt hoe donkerder het wordt. 


Vervolgens heb ik het stukje met de golfjes gedaan voor de onderkant en een stukje met rechte strepen voor de bovenkant.



Een paar stikseltjes om er iets meer kleur aan te geven.



Het doet mij denken aan de rietsigaren die in de vliet achter het huis staan. Ik moet nog even nadenken of ik er een donker of een licht lapje onder doe. De kleuren veranderen nogal met de ondergrond.




6 opmerkingen:

  1. Wat apart en wat een mooi effect! Zo'n klein strijkijzertje lijkt me superhandig. De stiksels maken je werk helemaal af šŸ‘šŸ¼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, daar lijken ze echt op... Rietsigaren! Ik ging vroeger altijd met de pont over en daar zag ik ze vaak staan.
    Wat heb je dit gaaf gemaakt, die techniek wil ik ook echt eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ken deze techniek niet, maar ik zie wel dat je er prachtig werk mee kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Really hardworking! But the result is delicate and beautiful!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen