vrijdag 6 november 2020

week 45 golven

Omdat er nu nog maar 2 mensen per dag bij me mogen komen, zijn deze week Corrie en Sandra langs geweest. We hebben een hoop ruimte. Die heb ik opgevuld met veel chaos, want ik heb mijn kasten een eind leeggehaald om eens op te ruimen. Met de lockdown en België en Frankrijk zullen er nauwelijks drugstransporten zijn en heb ik meteen minder werk op de rechtbank. Tijd zat voor een flinke opruiming! Maar eerst het thema van de week: Golven.

Ik heb eerst wat golven opgezocht op Pinterest.


Toen bedacht ik dat ik laatst hier iets gelezen had over de "slashing" techniek. 


Tijd om het uit te proberen. 
Corrie heeft het met verschillende kleuren geprobeerd en kwam tot de conclusie dat ze het de volgende keer met tricot stof wil doen.



Ik heb verschillende lagen blauw op elkaar gelegd, golvende stiksels genaaid en tussen de stiksels door open geknipt. De bovenste heb ik na veel heen en weer wrijven gestreken in 2 verschillende richtingen om het golf effect te krijgen. Wellicht ga ik ze nog eens in die richtingen naaien. Bij de onderste heb ik de stiksels iets verder uit elkaar genaaid. Dat knipt makkelijker. En toen heb ik de laagjes hier en daar nog bijgeknipt. 

Dit ga ik nog eens verder uitproberen. Het is eigenlijk heel simpel.



9 opmerkingen:

  1. Deze techniek past perfect bij de prompt. Het geeft een leuk effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb even bij de link gekeken en dit is toch wel een heel mooie techniek.
    Jullie hebben er in elk geval al iets moois van gecreëerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke techniek. Weer wat geleerd, wie weet waar ik het ooit eens voor zou kunnen gebruiken.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit vind ik een heel gave techniek!
    En wat jammer hè van de ruimte in je aterlier...
    Hopelijk is het niet voor lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wowww wat een fantastische techniek is dit zeg, best
    heel bewerkelijk maar wat een fantastische resultaten
    kan je daar mee bereiken, heerlijk hé om zo met elkaar
    bezig te kunnen zijn. Hopelijk dat het binnenkort weer
    met meer mensen te gelijk gedaan kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een mooie techniek waar ik niet eerder van gehoord heb. Dank voor de link met de uitleg. Daarna heb ik jullie uitwerkingen eens goed bekeken. Wat een grappig effect geeft het en inderdaad het ziet er heel ingewikkeld uit.
    Ja, zo'n klein groepje is toch heel anders dan een grotere groep, maar zo af en toe anders is misschien ook best fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amazing effect, it sounds simple, but you are good and I think it took a lot of care !
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen