vrijdag 6 november 2020

Week 43 Ruit / Diamond shape

 Pfff, ik heb even een paar weken achter de rug waar niet veel uit mijn handen kwam. Zullen we het maar een nieuwe-lockdown-dipje noemen? Maar goed. Vol goede moed haal ik nu mijn achterstand weer in.

Week 43 ruit.

Bij ruit dacht ik als eerste aan een Schotse ruit:


Toen dacht ik aan een ruit als salmiak of wiebertje
:
Dit is een ruiten/kubus creatie van Escher

Daar kwam ik niet veel verder mee. Toen heb ik maar naar de Engelse versie van de thema's gekeken: Diamond shape.

Dus dacht ik aan diamond shape als in een ster. Deze maak ik voor in de kerstboom.


Maar uiteindelijk vond ik de gewone diamant-vorm het mooiste.


Een voorbeeld van Google geplukt en overgetrokken op van dat mooie iriserende plastic, dat ik ooit wel eens in een hobbywinkel in Singapore had gevonden. 

Dit beviel me niet, te wit en te kaal.


Toen heb ik gekeken hoe het wordt met verschillende achtergronden. 
Ik heb gekozen voor een achtergrond van wit katoen en een stof met een soort opengewerkt netstructuur, waarna ik de lijnen met een lila zigzag heb overtrokken.


Dit weer uitgeknipt en met een dubbelzijdig plakvlies op een zwarte ondergrond geplakt. Met wit krijt nog wat blink-streepjes gemaakt.


Ik had de streepjes niet in het zwart moeten tekenen, maar ach, ik vind het niet eens zo storend. 
In het echt is hij veel mooier.












4 opmerkingen:

  1. Je kunt toch veel kanten op met een ruit. Ik had niet eens aan de Schotse ruit gedacht terwijl ik daar wel fan van ben.
    Fijn weekend.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms zit er voor mijn gevoel toch wel wat verschil in de engelse en nederlandse lijst, maar dat kan heel subtiel zijn.
    Ik vind je uitwerking mooi geworden, een blinkende diamand..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, jouw diamant schittert echt! Grappig om te lezen dat je zelfs in Singapore je hobbyartikelen hoopt;o)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, meestal kom ik daar toevallig terecht als ik weer eens een verkeerde uitgang van de metro heb genomen. Dan ga ik dwalen....

      Verwijderen