vrijdag 11 december 2020

Week 50 Plusteken

 

We passen om de andere zondag op onze kleinzoon van 5. Die is momenteel erg druk met optellen en aftrekken. "Hoeveel is 3 + 2? En 3 + 3? enz." Zo leuk. 

En waar doet het plusteken me verder aan denken? 
- Aan de + die ik aan moet klikken om documenten toe te voegen in het versleutelde bestand als ik een vertaling moet maken voor het Openbaar Ministerie.
- Aan de + op de rekenmachine als ik een offerte of een rekening moet maken, want ik ben niet zo goed in rekenen, laat staan uit mijn hoofd.
- Aan de + op de mail, als ik mensen in de cc wil zetten.
- En verder helemaal niets........

Toch was het makkelijk om iets te doen met een + op een kaart. Borduren! Ik hou beslist niet van kruissteekjes borduren, mijn moeder was er dol op. Maar een plus moest toch kunnen?

Dit is het geworden. Simpel.


Corrie heeft ook nog een poging gewaagd, maar gisterenmiddag hebben we meer zitten kletsen, dan dat we nuttig creatief bezig geweest ben.


Corrie had de doos met fieldekos (fil d'écosse) van haar tante Annie meegebracht om te laten zien en ze is met dat glansgaren gaan borduren. Dat garen gebruikte haar tante om haar kousen mee te repareren.





We hadden het de vorige keer over jarretelles gehad en over kousen en dunne haaknaalden. Tja, een creatieve middag kan zomaar veranderen in een geschiedenislesje.


9 opmerkingen:

  1. Moeilijk thema hè? Na veel minnen zit ik nu toch weer in de plus, ben van nature goed gehumeurd, dat scheelt. Wat gezellig dat je samen bezig bent en wat superleuk zo'n oud doosje, het idee dat ze vroeger de kousen repareerden! Dat moest wel want die waren duur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Plusjes zien er toch wel heel anders uit dan kruisjes bij het borduren!
    En wat een schatkist! Prachtig, zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, die geborduurde plusjes. En wat leuk om dat oude garen te zien. Ik heb ook een hele doos met stopwol van mijn moeder, die ik nu voor borduurwerk gebruik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommetjes maken... ach ja.. natuurlijk, dat kan ook met plus!
    Die doos is schitterend, om te koesteren...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch zijn ze leuk je geborduurde plusjes, en wat
    een heerlijke doos die van tante Annie was.
    Mijn moeder droeg vroeger ook fil d'écosse kousen
    en daar was inderdaad speciaal garen voor te koop om
    ze te repareren. Het was denk ik zo rond 1935.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gewoon 'eenvoudige' plusjes doen het erg goed op de foto! Als je de foto schuin houdt, heb je ook nog kruisjes geborduurd 😉.
    Wat een schitterende naaidoos! Alleen de naam Fieldekos vind ik al super. Maar dan ook al die oude garens die op verschillende manieren opgewonden zijn. Héél mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. That box is a precious treasure chest! How beautiful are all those yarn papers! I love the antique sewing boxes ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk hè als je met kleinzoon, door het oppassen, veel van zijn ontwikkeling mee mag maken en kunt volgen waar hij op het moment mee bezig is. Met de + sommen nu, kwam dat even goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen