woensdag 23 december 2020

Week 52 glitter

 

Ik had van Jenny een aantal velletjes opstrijkbaar glitterfolie van de action gekregen. Het leek me een goede gelegenheid dit te gebruiken voor het thema van deze laatste week van het jaar.

Ik wilde proberen of ik deze velletjes door zo'n papier snijmachine kon halen. Ik heb het wel eens geprobeerd met vilt en dat lukte destijds. Ik had leuke stansjes om mistletoe of maretak te maken. Die zaten bij een velletje met vlinders en blaadjes. 


Eerst geprobeerd met papier, toen met stof en als laatste met het glitterfolie. Met papier lukte het aardig, de stof matig en de glitterfolie nog minder dan matig. Hier heb ik alles met een schaartje bij moeten knippen. Jammer, maar helaas.


Toen kwam Hettie met dit voorbeeld. En daar raakte ik door geïnspireerd.


Aangezien ik weer net mijn vervende kleinzoon over de vloer had gehad, lag de verf nog op de tafel. Ik heb een blauwe achtergrond geverfd.


En verder ben ik vergeten foto's te maken. Enfin, sterren van goud-folie, wat zilverglitter op lijm gestrooid om wolken te maken (daar ben ik wat minder tevreden over). Donkerroze grote glitters op de 'sneeuw' (mwaah) en een kerstboom van groene folie en roze kerstballen met de perforator geknipt. Als laatste nog slingers van zilverkleurige glitterlijm.


Glitteriger kon ik het niet maken. :-) 

Fijne feestdagen!

4 opmerkingen:

  1. Het glimt prachtig! Jammer dat de strijkfolie niet door de snijmachine kon... Nu 'moet' je weer een andere bestemming voor de folie bedenken 😉.
    Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En óf het glittert!
    Zelf hoop ik volgende week me er op te storten, maar glitter is niet mijn ding.
    Ik was heel benieuwd wat de anderen ervan zouden maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Had ik zomaar deze blogpost gisteren gemist! Dat glitterpapier is dus wel erg sterk en taai geweest dat het niet goed gestanst kon worden...
    De achtergrond/lucht vind ik mooi, en tja glitters... ik kan er niet warm voor lopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het heerlijk glitteren. Met kerst mag dat!

    BeantwoordenVerwijderen