donderdag 17 december 2020

Week 51 zwart

Wat kun je nou maken zo vlak voor Kerstmis. Nou een kerststal-afbeelding natuurlijk! Geen goud, rood of groen, maar gewoon zwart!

Ik heb wat dikker plakvlieseline genomen en met wat schilderstape aan een blaadje vastgeplakt. Dit in de printer met een viertal afbeeldingen van Pinterest en hop! Printerinkt op....


Ik vond de afbeelding rechtsboven nog het beste gelukt en goed voor een kaart. Ik heb het voorzichtig uitgeknipt met een randje wit vlieseline er omheen. Het voordeel van deze plakvlieseline is dat het niet rafelt. 

 

Wat staat er beter als ondergrond, zwart, groen met een stipje of wit. Tja, toch zwart. 


Hopsakee, de boel vastgestreken met een stukje bakpapier ertussen.


En toen ben ik de afbeelding maar bij gaan werken met zwarte textielverf. Tjonge dat vlieseline zuigt ontzettend veel verf op. 

Met een metallic zilveren textielpen wat halo en een verf getekend. Maar dat komt niet helemaal goed naar voren op de zwarte ondergrond. 

En toch vind ik het mooi geworden.


13 opmerkingen:

  1. Och Petra wat een pech dat net je inkttankje op was, maar
    je hebt het heel mooi kunnen bijwerken. Het is zeker mooi
    geworden en het past prachtig bij deze kerstmaand!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig eindresultaat en wat leuk om zo het hele proces te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het zò leuk zoals jij een onderwerp benadert en 'beet' pakt...
    Klopt, dat de afbeelding op zwart echt het mooist uitkomt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende uitvoering heb je weer gemaakt!
    Bij de eerste regels zat ik even met kromme tenen: 'stof' door de printer is iets wat ik écht niet durf...ik ben zo bang dat het fout gaat en mijn printer stuk gaat...
    Maar gelukkig durf jij het wel aan en kan ik nu zien wat een mooi resultaat eruit komt.
    In eerste instantie vond ik de witte achtergrond wat mooier (wat zachter) maar toen wist ik nog niet dat je de vlieseline met textielverf ging behandelen. Zwart op zwart is inderdaad heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik weet inmiddels hoe ik het makkelijkste de vastgelopen vellen weer uit de printer kan peuteren. Het belangrijkste is dat je de schilderstape goed strak vastmaakt aan de bovenkant.

      Verwijderen
  5. Wat is dat MOOI, past helemaal bij deze tijd en zwart op zwart is inderdaad het mooiste.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is wel heel mooi geworden. Werken met zwart is niet altijd makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit vind ik héél mooi, maar wat een durfal, plakvlies in de printer oei !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. printerinkt op... Haha akelig herkenbaar. Goed gelukt hoor dat zwart op zwart. Ga je volgend jaar ook weer meedoen?
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil volgend jaar meedoen met iets met glas. Ook zo leuk om dingen mee te maken.

      Verwijderen
  9. You got a good result with black, it's certainly not easy!
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen