vrijdag 4 december 2020

Week 49 textuur pasta

 

Dit was mijn kans om een keer een stuk boomschors te proberen. Ik had nog pretex over van 15 jaar geleden of zo toen het zo in was om met textielverharder te werken, en zo poppen te maken. Helaas heb ik daar geen voorbeelden of foto's meer van. 
Het was pretex met een bronskleur. Ik heb een lapje katoen in de pretex gedoopt (met handschoenen aan en een schort voor, want oh, wat is dit een geklieder) en voorzichtig op mijn ondergrond geplooid. 
Ik had ook nog wat losse vezels, ik denk van katoen. Die heb ik er bij gelegd en met een haaknaald een beetje verspreid.



Dit is mijn voorbeeld boom.

De volgende dag heb ik met bruine verf en een beetje groen erover heen geverfd om wat meer effect te krijgen. Nu moet het nog drogen en dan kan ik het op maat knippen. Hoop ik,  want het wordt behoorlijk hard. 

Leuk! Ik wil graag een keer een boom maken!

7 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder project weer! Heel verrassend en het ziet er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ergens heel ver weg ... herinner ik me die pretex van toen..
    Dat je dat nog al die tijd hebt bewaard! Maar het kwam nu goed van pas.
    Leuk om op deze manier met het spul aan de gang te gaan, ik zie er echt al een stukje boomschors in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is echt prachtig geworden Petra, echt een robuust
    stuk schors en heel mooi van kleur. ben heel benieuwd
    of je het na droging nog ik formaat kan knippen of snijden.
    Dit is dus mooi een oefenstuk voor je t.z.t boom ontwerp.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat kliederen op zich is meestal al heel ontspannend, tenminste in mijn beleving.
    Wat jij nu hebt gemaakt ziet er al veel belovend uit.
    Ben benieuwd of het nog te knippen is !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ... that's great !! I have never tried this technique. I think you are very talented! Admired ...
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit ziet er prachtig uit. Hopelijk kun je het op maat snijden, misschien met een stanleymes?

    BeantwoordenVerwijderen