vrijdag 8 januari 2021

#crea2021challenge: A

 

Dit jaar ga ik proberen om allemaal dingen van glas te maken, want ik vind tiffany en glas in lood en fusing ook leuk. Ik heb vorig jaar ontdek dat ik een lichte stok achter de deur wel fijn vind om iets te maken. 

De letter A. Ik dacht eerst aan een appel, maar waarom zou ik een appel van glas maken. Helemaal niet leuk. Na wat zoeken kwam ik uit bij een aronskelk op mijn favoriete site van pinterest. 
Deze zag er niet te ingewikkeld uit om te maken. Ik moet weer even opstarten, al mijn spullen terugvinden en routine krijgen. Natuurlijk heb ik mijn vingers verbrand omdat ik een net gesoldeerd stukje metaal beetpakte. Dom, dom, dom.
Ik ben vergeten tussendoor foto's te maken, ik moest steeds weer dingen zoeken. Maar hier is het resultaat:

De A van Aronskelk

Nu moet ik weer een plekje bij mijn raam maken om mijn werkstuk op te hangen.....

12 opmerkingen:

  1. Oh, dat is schitterend! Dat je dat kunt zeg... Erg leuk dat je deze techniek weer oppakt en dat we kunnen mee genieten.
    Je hebt gelijk; een aronskelk past veel meer bij tiffany dan een appel!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig! Je bent zo veelzijdig! Heel mooi, de vorm van de bloem is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat ontzettend mooi. Mijn zus is fan van Tiffany lampen. Net nog over gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat verheug ik me op jouw Alfabetjaar!
    Het is zo leuk om weer een andere techniek te zien. Op onze creaclub (die helaas al vanaf maart voor mij stil ligt) wordt af en toe ook gewerkt aan tiffany. Ik vind het heel intrigerend om te zien hoe iets moois gemaakt wordt.
    Jouw aronskelk vind ik een prachtig kunstwerk geworden. Grappig dat je schrijft dat het er niet al te ingewikkeld uitzag terwijl ik denk 'dat moet toch ingewikkeld zijn geweest';o) Al die mooie regelmatige rondingen en goed in verhouding, knap hoor.
    Ik snap dat je zo'n eerste keer bij het weer opstarten van deze techniek even niet aan foto's hebt gedacht. Maar stiekem hoop ik wel dat je dat in de loop van het jaar nog eens wilt doen; een soort stap voor stap in foto's zou ik heel fijn vinden om een nóg beter idee te krijgen hoe je zoiets moois hebt gemaakt.
    Ga je al je creaties voor het raam hangen of wissel je het plekje iedere tweede week met een nieuwe creatie?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou zeg dit is wel heel bijzonder geweldig hoe mooi .
    Hier wil ik wel meer can zien dit jaar

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg, maar een Appeltje voor het keukenraam was ook leuk geweest. Heerlijk al die inspiratie bij de letter A. Gelukkig heb ik nog een bladzijde leeg in mijn notitieboek zodat ik al deze aanvullende inspiratie kan opschrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, what a treat !! It must have required a lot of attention and precision… I am admired!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw wat mooi zeg. En wat een leuke uitwerking van de letter. Ik ben heel benieuwd naar de rest van het jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zooooo maar dat is echt PRACHTIG geworden Petra, en wat
    een goed idee om daar het alfabet voor te gebruiken.
    We gaan dus veel meer van jou fraaie creaties te zien
    krijgen en daar verheug ik me op.......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, dat is mooi en wat een leuke hobby
    Bij ons in het dorp hangt zo een duif voor het raam,echt prachtig!
    Leuk dat je alle letters zo gaat uitbeelden, zo leuk om al die verschillende uitwerkingen te zien :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen