zaterdag 29 mei 2021

De K van Kat

 Ik wilde eerst een klaproos maken, maar tijd tekort. Toen dacht ik aan een kip, die ik ooit wel eens gemaakt had voor een swap, maar ik kon de foto's niet vinden. Ik zag echter wel mijn KAT.


Tijd om te praten over brandschilderen. Ik had bij de G al wel eens geschreven dat ik ook wilde leren brandschilderen om een ruitje met een molen opnieuw te kunnen maken. Enfin, ik heb een leuke workshop gedaan, machtig interessant, maar dit is echt niets voor mij. 

Je zoekt een patroontje op en leg dat onder het glas. Met een kroontjespen en een dun penseeltje trek je dat over met een speciale inkt. Je kunt er met een kwastje nog een dun laagje er over vegen. En je kunt allemaal kleurtjes maken. Tot zover gaat het wel.  

Je maakt eerst de lijnen. Stoken in de oven (en af laten koelen). Dan maak je wat accenten of een achtergrond. Stoken (en dit duurt gewoon steeds een paar uur en moet dan weer een paar uur afkoelen). Kleurtje, stoken, ander kleurtje, stoken. Pffff. 

Dan probeer je een gebrandschilderd ruitje in een glas in lood raampje te doen en barst het! Pffffffff.

Dus het is gebleven bij deze ene workshop. Het is prachtig om te zien, niet om te maken.

7 opmerkingen:

  1. Jammer dat deze techniek niet voor jou is. Maar je hebt het geprobeerd, dus het kan uit het hoofd en je hoeft er niet meer over na te denken šŸ˜‰.
    De kat is schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel prachtig hoor, maar erg jammer dat het is gebarsten.
    Misschien nog ‘n keer een workshop proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel gaaf en zo jammer dat je het niet leuk vond om te doen. Het is wel omslachtig, zo te lezen. Maar de poes is goed van vorm en schattig om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ook ik vind de resultaten prachtig geworden, maar
    het is inderdaad behoorlijk omslachtig. Het is niet
    even lekker doorwerken.....;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het resultaat is mooi, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de wachttijd tussendoor vervelend is als je net lekker op dreef bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kat! Tja, dat lijkt mij ook wel erg frustrerend...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. A work of extreme patience ...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen