maandag 15 februari 2021

Mini-bieb

Ik kon via een facebook groep een boekenkastje ruilen voor een pot zelfgemaakte stoofpeertjes. Het kastje heeft een week of 2 bij me in mijn atelier gestaan, want ik wilde er een mini-bieb van maken. En dan heb je een deurtje of een waterdicht gordijn nodig, zodat in ons klimaat de boeken niet natregenen. En toen bleek ik nog een oud bovenlicht te hebben dat precies paste! Ik kon telefonisch bij de bouwmarkt in de buurt nog een paar scharnieren bestellen. Die bouwmarkt maakt op het ogenblik zijn voorraad op, dus ik kon kopen wat ik kreeg. En ik was er gewoon blij mee, zelfs al vond ik goudkleurige scharnieren veel te duur. Nog een klein latje gezaagd voor de onderkant en een plankje om het op te zetten en hup! Daar staat 'ie.


De onderkant van het boekenkastje was open. Maar daar komen in de lente mijn vijgenboom stekken te staan. Die staan nu wortel te schieten. Bovenin heb ik een mini-galerie gemaakt. Ik overweeg om er een barbiepoppengalerie van te maken. Er zijn al verschillende boeken en freubel/kunstwerkjes geruild. Leuk!

6 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat er al gelijk enthousiast gebruik wordt gemaakt van je mini-bieb! Extra leuk dat er ook andere dingen dan boeken geruild kunnen worden. 👌🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit vind ik zo geweldig leuk . Wat zou ik dat ook graag willen. Maar ja denk niet dat het hier een succes zou worden. Verkeerde buurt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat bovenlicht lag gewoon op het kastje te wachten, wat een
    giller zeg dat het precies de goede maat is. Het is een
    heel lief mini-bieb geworden vooral ook met al die gezellig
    kleine snuisterijen. Geweldig dat al het nodige is geruild
    inmiddels, dus nu al geslaagd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk kastje. Zelf wil ik ook graag een mini bieb maar nog niet het juiste kastje gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk geworden, mooi zo alles bij elkaar gezocht. Wat grappig een kastje ruilen tegen een potje stoofperen. Als ik een mini-bieb zie moet ik altijd even kijken :) Vijgenstekken, wat leuk, wij hebben er een, maar of hij aanslaat, duimen maar! Ook leuk dat er al boeken geruild zijn. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk biebje, als ik er langs zou komen fietsen dan nam ik er beslist een foto van!

    BeantwoordenVerwijderen