maandag 10 februari 2020

angelina vezels spinnen

Ik heb van Janine van Textiellab-040 wat angelina-vezels gekregen om te kijken hoe ik daar mee kan spinnen.


 Angelina is van dat glitter polyester spul, dat je kunt bewerken met hot-fix, maar dat heb ik nog niet gedaan. De bedoeling was spinnen, dus dat heb ik gedaan.


Ik heb eerst geprobeerd om al spinnend wat vezel toe te voegen. Nou, dat lukte niet goed. De vezel sprong alle kanten op. Er lag meer op de grond dan in de draad.


Toen heb ik wat wol gekaard. Donkere wol, want het leek me zo mooi met dat roze glitter.


Ik heb maar een klein stukje geprobeerd. Maar dit ging goed.


Grappig, de roze kleur lijkt helemaal paarsig geworden.

Ander probeersel, met witte wol en een beetje bordeauxrood. 


Ik heb eerst een enkel draadje gesponnen, maar hier vond ik de angelina een beetje wegvallen in de wol.

Daarna heb ik nogmaals wat gekaard: witte wol, bordeauxrode wol, angelina vezel, een beetje firestar vezel. Dit mengsel heb ik om een al bestaande gesponnen draad gesponnen, en daarna nog een keer getwijnd met een glitternaaidraad.


En dit vond ik wel leuk!

Ik ga dit verder uitproberen, wordt vervolgd. 



3 opmerkingen:

  1. Wat mooi en leuk om zo wat uit te proberen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie vezel. Het lijkt me inderdaad het fijnste werken als er mee gekaard is, maar het is natuurlijk heel leuk om verschillende manieren van verwerking te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen