vrijdag 21 februari 2020

Crea 5220 week 8

Deze week waren we compleet op de vrijdagmiddag, met z'n zessen. We zitten bij mij in het onderhuis aan 2 tafels die tegen elkaar geschoven zijn. Er is nog plek voor 2 anderen, wie weet breiden we nog eens uit.

oude collage
nieuwe collage

Zoals verwacht had Jenny haar compositie voor de collage weer helemaal veranderd. Ik vind de nieuwe mooier worden. Ze weet nog niet waar ze de muzieksleutel zal plaatsen, maar ze heeft geen haast.

Ze is vandaag aan het kleuren geweest met het thema vierkant. Gewoon met kleurpotloden op papier, relax.
Oeps, wat een slechte foto.

Corrie is met de wolkenstencil aan de slag gegaan, ze wilde kijken of ze schaduwen, licht en donker, contouren en zo meer kon maken. Geen vierkanten!

Hetty is thuis bezig met een straatjesquilt. Ze heeft eerst met restjes groen en soluvlies een paar boomkruinen gemaakt. Ze gaat hier thuis mee verder.

Voor het thema van deze week heeft ze vierkantjes op stof getekend. In diagonale "strepen". 

mislukt
Dit gaat beter

Nu doet mijn blog niet meer wat ik wil met de foto's.

Sandra is al een paar weken aan het experimenteren met de punchnaald, verschillende stoffen, verschillende draden, verschillende naalden. Nu lukt het inmiddels goed.

welke kant is mooier, voor of achter?



Een tros ballonnen? Een veelkleurige bloem?

Ank en ik zijn met Mondriaan aan de slag gegaan. In het museum in Parijs heb ik er een paar gezien. Die heldere kleuren inspireren me.

Ank maakt hem thuis af. Haar naaimachine doet het weer.
Ik heb van dat goedkope nepvilt gebruikt. Het knipt makkelijk, is redelijk stevig en het heeft heldere kleuren. Ik heb verschillende vierkanten geknipt in rood, blauw, geel, zwart en wit. Nou ja, er zitten ook wat rechthoeken tussen. Ik heb de boel met de lijmstift op de ondergrond geplakt, totale afmeting 10 x 15 cm.


Ik had nog een restje borduurwol, dat heb ik met een zigzagsteek over de naadjes genaaid. Het kleurde meteen veel mooier.

 De buitenkant heb ik twee keer met de woldraad genaaid.


Nu nog voorzichtig op maat knippen en afwerken met een achterkant.

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk om weer te mogen zien dat jullie allemaal lekker bezig zijn met verschillende, en soms dezelfde projecten.
    Jullie Mondriaans zijn heel mooi. En ja die zwarte randen, die maken het echt helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat zie ik veel vierkantjes voor bij komen groot ern klein en dat punchen ziet er geweldig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om al die verschillende technieken en uitwerkingen te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn jullie toch lekker bezig, ik zou zò aan willen schuiven...
    Leuk idee om een Mondriaan te maken; daar zou ik nou weer niet op komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh! How many beautiful elaborations! I really like Mondrian, and you have made the theme well.Hugs!
    Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier komt weer heel veel creativiteit voorbij. Mooi om zo met een hele groep bezig te zijn. De Mondriaan is heel goed gemaakt, prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen