woensdag 5 februari 2020

Crea5220 week 6

Het thema van deze week is "kinderliedje".

Leuk, allerlei kinderliedjes spoken door mijn hoofd, maar eentje blijft er hangen....
Het liedje dat mijn vader vroeger altijd zong. Voor zover ik me het nog kan herinneren.
Het gaat zo, met veel zielige uithalen:


Op het dak van ons huis
Zit een aardige muis
Het heeft een nestje gebouwd voor 2 jongen
En ze leefden daar blij
Met de ouwe erbij
En ze piepten, ze dansten, ze zongen

Moeder ging iedere keer
Naar de kelder maar weer
Om wat eten voor de kleintjes te stelen
........
.......
En dat dan met de ouwe te delen

Maar op zekere keer
Kwam de moeder niet weer
En toen hadden de kleintjes geen eten
De ondeugende kat
Had het muisje gepakt
En hem zomaar de kop afgebeten.

Ik heb het liedje nog opgenomen, maar ik heb niet ontdekt hoe je met blogger een geluidsfragment kunt afspelen. En een video van mezelf maken gaat me net iets te ver. :-)





Nu kijk ik nog even op internet, en zowaar, daar en daar en daar ook staat mijn liedje! In een iets andere uitvoering dan ik me herinner, maar toch...









Deze week geen vrijdagmiddagclub, want ik ga een paar dagen naar Parijs.

Ank had al vooruitgewerkt; zij heeft "Schaapje, schaapje, heb je witte wol" uitgebeeld met gevilten schaapjes en 3 zakken vol:




8 opmerkingen:

  1. Wat een leuk (en zielig) kinderliedje! Ik ken het niet dus zal straks even je links bekijken. Wat een schattig muisje op het dak en ook het nestje is zichtbaar. Op de linkerfoto zie ik dat er iets onder het dakje verborgen zit, is dat de muizenfamilie?
    De schaapjes van Ank zijn mooi gemaakt! Is zijn een spinster?
    Heel veel plezier in Parijs, wat een heerlijk vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zielig, ach, ik ben opgegroeid op het platteland met een vader die kippen slachtte in de schuur en zo meer. Op de linkerfoto is het inderdaad het nestje met de muisjes. Ons creatieve clubje is begonnen met wolvilten, naaldvilten, natvilten met de wol van de schapen uit de buurt. Ank kan hele mooie vogels maken van wol, maar spinnen kan ze niet. :-)

      Verwijderen
  2. Ha leuk en als het op hou tube staat weet ik hoe je het in moet voegen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dan moet ik eerst leren hoe ik iets op you tube zet.

      Verwijderen
  3. Een bijzonder liedje is dit!
    Je uitwerking is weer mooi en die van Ank ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om te zien wat je weer met textiel hebt uitgebeeld! Dit liedje kende ik niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit liedje kende ik niet, beetje trieste afloop, maar ach.
    Je hebt het wel leuk uitgebeeld zo met stofjes.
    Fijne dagen in Parijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit liedje kende ik niet. Je hebt het ook mooi uitgebeeld.

    BeantwoordenVerwijderen