vrijdag 28 februari 2020

Crea 5220 Week 9

Deze week is het thema geel. Dit is ook al een kleur waar ik vrolijk van word. En het is voor mij de kleur van de lente. In het voorjaar zie je een massa gele bloemen. Ondanks het sombere regenachtige en winderige weer van de afgelopen weken zijn de eerste gele narcissen en forsythia's te zien.


Ik had een paar jaar eerder met het foam van Lennie Flennerie al eens narcissen gemaakt.


En 2 weken geleden natuurlijk een kaart met gele bloemen.


En nu heb ik een soort van chrysant gemaakt. Ik had nog wat groen vilt, om in de hoeken te doen en een pakje met gele smyrnawol, ooit eens gekregen van de kringloopwinkel, want "daar kon ik vast wel wat mee maken".

Ik heb een eerste laagje gelegd en met de punchmachine vastgemaakt.

Nog een laagje erbij.
Totdat het niet meer onder de punchmachine paste.
Toen ben ik met de viltnaald verder gegaan en in het midden heb ik de draadjes dubbel gevouwen en vastgeprikt. Hier en daar heb ik een te lange draad bijgeknipt. Ik heb de groene hoekjes weer weggehaald, want die werden bij lange na niet bedekt door de bloem. Hiervoor in de plaats heb ik 1 blaadje min of meer in de vorm van een chrysantenblad geknipt.

In het midden heb ik nog een beetje groene wol geprikt, om de boel nog iets vaster aan elkaar te laten zitten en het midden iets donkerder te maken.



Ik heb nu met een gewone lineaal de kaart op maat gesneden. Meestal doe ik dat met een patchworklineaal van 15x15 cm, maar de bloem was te hoog. Dat wordt vast nog even tobben om de achterkant er aan vast te naaien.

Het lijkt natuurlijk net alsof ik van alles op de vrijdagmiddag doe, maar meestal ben ik van tevoren al ergens mee begonnen, want ik ben de helft van de tijd koffie en thee aan het schenken, spullen aan het opzoeken en dames aan het helpen.

Dit keer heb ik alleen maar een gele bloem van papiertouw gemaakt (tja, die kringloopwinkel....)

Deze komt met een paar anderen in de groene buitenmuur bij Jenny als paasversiering.

Sandra en Hetty hebben gele bloemetjes gehaakt, geknipt en bij elkaar gezocht, maar zijn er nog niet mee klaar. Thuis gaan ze verder.




Ank, Jenny en Corrie zijn ook bezig geweest met bloemen. Ik had bij de kringloop een aantal fotolijstjes op de kop kunnen tikken. Dus deze bloemen zijn mooi ingelijst. Corrie houdt niet van geel, en zij heeft alleen een gele achtergrond gebruikt.

Als laatste wil ik toch nog even mijn futen laten zien. Geduldig broedend bij mijn achtertuin. Zo aandoenlijk.


Zo, en nu ga ik de tafel opruimen voor vanmiddag. Vrijdagmiddag knutselmiddag. En een beginnetje maken met "strepen".





4 opmerkingen:

  1. De natuur gaat gewoon door... Eigenlijk de hele winter al. Prachtig die voorjaarsbloemen. Maar die van jou en de andere dames mogen er ook zijn!
    Leuk zo in een lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Very sweet flowers!! You can smell the spring!
    Hugs!
    Carmela e Davide

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk al die bloemen op kaart of in een lijstje, altijd goed !
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk al die gele voorjaarsbloemen!

    BeantwoordenVerwijderen