dinsdag 18 februari 2020

Verkocht!


Ik heb een textiel werkstukje verkocht! Ik ben best trots dat iemand dit zo mooi vindt en het heeft willen kopen.

Het is gemaakt naar een foto van Leen de Zeeuw, van de natuurfotografiewerkgroep.


Dit zijn de Oeverlanden, een natuurgebied zo'n 10 kilometer van mijn huis vandaan. 

Ik heb een aantal inchies geprobeerd en natuurlijk mijn textielkaart.







Ik heb de ondergrond gepuncht met verschillende stofjes van katoen, satijn en voeringstof. De horizon heb ik gemaakt van grof gesponnen schapenwol. Over de eerste basisstofjes heb ik lapjes organza gepuncht. Daarna heb ik met de naaimachine het riet er op geborduurd en wat schaduw in het water en als laatste heb ik wat lucht met de hand geborduurd.

Textielkaarten zijn makkelijk om te maken, het lijkt al gauw wat. Maar de wat grotere stukken worden lastiger.

Toen heb ik een werkstukje van 20 x 20 cm gemaakt.


Met een houten lijstje eromheen.

En een van 40 x 60 cm.


Hiervan is de foto niet zo erg goed gelukt....

1 opmerking: