zaterdag 1 februari 2020

crea 5220 week 5

Het thema van deze week is Collage.

Makkie! Nou ja, dat dacht ik.

Ik had weer een bloem in gedachten, want ik had pas een leuk lapje gevonden met allerlei bloemen, maar op briefkaartformaat vallen bloemen soms erg groot uit.

Ik begon met een achtergrond, verschillende lapjes groen en wat roze erbij.


Maar met de bloem die ik in gedachten had leek het nergens op.

Opnieuw.




Dit zag er al beter uit. De 2 rozen heb ik een beetje in elkaar gevlochten.


Dit was een leuke gelegenheid om nog eens te oefenen met rondjes maken met het borduurvoetje. Oh, wat vind ik dat lastig. Ik moet de rondjes groter maken en rustiger werken. Gelukkig valt het meeste weg onder de bloemen.


Ik heb de bloemen met een gewoon borduursteekje vastgezet.


De achterkant is een lapje fiberfill, net iets dikker, net iets makkelijker voor het machineborduren.


Nu alleen nog op formaat 10 x 15 snijden, achterkant erop en zigzaggen. 



4 opmerkingen:

  1. Opnieuw een prachtige creatie! Ik vind het reuze knap hoe je dit op een naaimachine tot leven laat komen. Het viel me vandaag op dat je alles op ansichtkaartformaat maakt? Hoe heb je hiertoe besloten? Is er een speciale reden of vind je het gewoon mooi? Ik vind het in ieder geval een heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak textiele werkstukjes voor aan de muur. Ik hoop ze van lieverlee hier op dit blog te plaatsen. Meestal maak ik dan een proefversie op ansichtkaart formaat. Dat is makkelijker dan meteen in het groot. Ook maak ik allerlei proefstukjes op dit formaat, bijv. wolken, bomen, water, kleurmengsels... Leuk, snel om te maken, handig om mee te nemen om ergens te laten zien. Ach, misschien maak ik er nog wel eens een collage van. Eerst uitvinden hoe ik een collage van foto's kan maken. Dan maak ik er wel een blogberichtje van.

      Verwijderen
  2. Dat eerste achtergrondje komt vast nog wel een keer van pas!
    Je bloem is zó mooi! Erg leuk zoals je bezig bent met deze materialen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel. Ik heb een keer een workshop gevolgd over bloemen maken. Die viel me toen tegen, want is had er weinig nieuws geleerd, maar bij deze textielkaart kwam hij dan toch weer van pas.

      Verwijderen