zondag 9 februari 2020

vlinderkaart

Soms probeer je eens wat anders dan alleen maar bomenlandschapjes. Ik had vorig jaar een rolletje vilt met 2 kleuren gekocht, de ene kant geel/beige de andere kant oranje/bruin. Leuk voor een vlinder. 
Ik heb op de natuurfotografiepagina van het HWL een vlinder op guldenroede gezien. Ik heb wat restjes geel vilt in reepjes geknipt en als een bloemetje op een gepunchte ondergrond (groen ruitje met groene organza) vastgenaaid. 


Toen wat kleine bolletjes geelgeverfde wol er bij geprikt. Dit zijn van die bolletjes wol die overblijven als je wol kaardt en natuurlijk gooi ik dat niet weg....
De vlinder heb ik uit het rolletje vilt geknipt en er voorzichtig wat zwarte en oranje wol op geprikt. 
Het lijfje heb ik ook van wat extra wol gemaakt en de sprieten van een draadje gesponnen wol.


Met wat borduurzijde heb ik de steeltjes geborduurd.


Hier ben ik eigenlijk zeer tevreden over. Dit ga ik nog eens proberen.

2 opmerkingen: