vrijdag 22 mei 2020

crea5220 week 21 vingerverven / peinture avec les doigts

Ik had laatst zo'n leuk setje gekocht met textielverf in basiskleuren, die onderling gemengd kunnen worden. Dit was goede verf om mee te kunnen vingerverven. Ik had wel eens voorbeelden gezien van klaprozen op papier.

Dernièrement j'avais acheté une boite de peinture pour tissu dans des couleurs primaires, qui peuvent facilement être mélangées entre elles. De la bonne peinture pour faire avec les doigts. J'avais déjà vu des exemples de coquelicots sur papier.



Simpel, 4 vingertipjes voor de bloemblaadjes.

Simple, 4 pointes du bout du doigt pour les feuilles.


Vervolgens heb ik eerst met een dun kwastje, maar al gauw met een satéprikker de stelen geverfd.

Ensuite j'ai peint les tiges, d'abord avec un pinceau très fin, mais finalement avec une brochette en bois.

Toen de boel ondersteboven (want van boven naar beneden gaat makkelijker met vingerverven) wat gras gemaakt.

Après, j'ai mis les bouts de tissu sens dessus dessous (parce qu'il est plus facile de peindre de haut en bas) pour faire un peu d'herbe.


Hier en daar nog een klein tipje bijgewerkt.

Quelques corrections par-ci, par-là.






















En als laatste heb ik met zwart de hartjes in de bloemen gemaakt. Dit is zó makkelijk en snel te maken. Ik zal er nog eens een stel maken. Leuk!

En dernier j'ai mis du noir pour faire les coeurs dans les fleurs. C'est tellement facile et rapide à faire. J'en ferai d'autres. Super!

10 opmerkingen:

  1. Beautiful summer colors! You got a nice flowers,good!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat knap! Het lijkt bij jou een fluitje van een cent, ik weet niet waarom ik er zoveel moeite mee had 😄. Heb je al een bestemming voor dit mooie lapje of mag het nog even 'in de wacht'?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak overal textielkaarten van. Maar misschien dat ik er hier nog een aantal van maak voor mijn Engelse schoonzus, die veel met poppies doet.

      Verwijderen
  3. En dan, met dat zwarte bloemenhart, dan zijn het echte klaprozen! Geweldig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleine actie met groots effect. Heel leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is heel mooi geworden, door de rust en de eenvoud heb je een sterk resultaat~!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het prachtig dat je dit op stof hebt gedaan, heel mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuke uitwerking deze klaprozen op stof,
    zo zie je maar weer dat er veel meer mogelijk is dan
    verf op papier, geslaagd resultaat, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Om dat op stof te doen vind ik een geweldig idee. Dan heb je ineens veel meer mogelijkheden. Wat zijn klaprozen toch mooi! Altijd weer een feest als ze bloeien. En die van jou vallen niet uit!

    BeantwoordenVerwijderen