dinsdag 26 mei 2020

Dinsdag poppendag Puk in boxershort



Ik heb de reserve Puk pop van het kinderdagverblijf waar mijn dochter werkt een tijdje te logeren. Allereerst heb ik hem maar wat te eten gegeven, want hij was zo mager geworden, dat alles ruim om zijn lijf zat.


Puk heeft een beetje een ongemakkelijk lijf: kort, dik lijf, dikke billen, spillebeentjes aan de voorkant, een groot hoofd, geen nek..... maar wel met een gat in zijn rug, waar je met je hand in kan om de pop te laten praten.

Enfin, het wordt zomer en het komende thema van Puk is : Oef, wat is het warm! Dus als eerste heb ik een korte broek/zwembroek gemaakt. Eigenlijk heb ik er wel 3 of 4 gemaakt, tot ik een model had dat ik mooi vond zitten.

 
Dit broekje was teveel een pofbroekje geworden.




Dit broekje ga ik verder ontwikkelen tot onderbroekje.



Dit wordt hem!



Op een handdoek van een restje wafelstof van 45x30 cm ligt hij al heerlijk te zonnen op het gras. Nu nog een paar andere boxershorts maken, want ze hebben wel 4 poppen!












3 opmerkingen:

  1. Hilarisch om te zien! Maar reuzeleuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha ik herken je speurtocht. Ik heb Ko (het vervolg op Puk) regelmatig bij mij gehad. En op mijn eigen school hadden we Pompom . Die lijkt nog het meeste op Puk. Ik blijf het leuke wezentjes vinden.
    Succes.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn voor Puk dat hij op zo'n goed adres te logeren is!

    BeantwoordenVerwijderen