woensdag 6 mei 2020

Puk de pop

Ik ben de laatste dagen bezig geweest met een nieuwe garderobe voor Puk. Puk is de pop die veel gebruikt wordt op kinderdagverblijven en peuterscholen voor de vroeg- en voorschoolse educatie (geloof ik). Hij heeft ook een gat in zijn rug waar je met je hand in kunt om hem te laten "praten". Op 11 mei gaat het kinderdagverblijf weer open en dit is dé gelegenheid om Puk even thuis te hebben om makkelijker te kunnen passen en meten. Puk ziet er namelijk een beetje raar uit. Met een groot hoofd, een kort lijf, dikke billen en dunne spillebeentjes aan de voorkant. 

Ik had er eerder al eens op mijn vorige blog een tiental berichtjes over gemaakt. Kijk maar op Puk en Co. Ik hoop dat de link werkt, want blogger heeft van alles vernieuwd en ik weet niet helemaal of ik het goed gedaan heb. 
Meestal kon ik Puk 1 avondje lenen, of mijn dochter nam de kleertjes mee, paste ze op haar werk en gaf dan commentaar. Maar nu kan ik de patroontjes uitproberen en zo nodig verbeteren.


Sommige dingen heb ik wel 3 keer gemaakt voor het naar mijn zin was. Ik zal in de loop van de komende weken wel de patroontjes op mijn blog zetten. Mijn werk begint weer op gang te komen, dus ik weet niet of ik iedere dag veel tijd zal hebben om uitgebreide patronen te berichten.

Fijne avond en de groeten van Puk (en zijn opa en oma).






1 opmerking:

  1. Oh, heerlijk, poppen en het kinderdagverblijf, een gouden combinatie !

    BeantwoordenVerwijderen