donderdag 28 mei 2020

Zo, de mondkapjes zijn af, de tasjes ook, het t-shirt ook, de tafel is (inmiddels was) opgeruimd, netten om de bessenstruiken, onkruid gewied, een flink stuk in mijn boek gelezen. Alles is weer op orde.

Voilà, j'ai fini les masques, les sacs, le t-shirt, la table est (ou était) rangé, j'ai mis des filets autour des groseillers, enlevé la mauvaise herbe, lu une bonne partie de mon livre. Tout est rentré dans l'ordre.

Kennen jullie Dry Bowser? Kleinzoon was eerst gek van Pokémon, maar nu is Super Mario favoriet (net z'n vader op die leeftijd). Mario, Luigi, Prinses Peach, Wendy, Bowser (de gemenerik) en Dry Bowser (geen idee wat hij doet in dat spel of in de filmpjes).
Het is vast een slechte, kijk maar hoe hij er uit ziet. 

Vous connaissez Dry Bowser? D'abord le petit-fils adorait Pokémon, mais maintenant c'est Super Mario qui est favorit (tout comme son père à cet âge-là). Mario, Luigi, Princesse Peach, Wendy, Bowser (le méchant) et Dry Bowser (aucune idée ce qu'il fait dans le jeu ou les films). 
C'est certainement un méchant, regardez-le.

Kleinzoon is ervan overtuigd dat ik álles kan maken. Dus hij vroeg of ik een Dry Bowser knuffel kon maken. Nou nee, maar wel een t-shirt. Vooruit, dat was ook wel goed.

Petit-fils est convaincu que je sais vraiment tout faire. Alors il me demandait de faire une peluche. Ben non, mais un t-shirt était dans les possibilités. D'accord.

Dus heb ik een plaatje gegoogled en bedacht dat ik dat best wel kon printen, net als het crea5220 thema boekbladzijde.

Alors j'ai trouvé une image sur internet et je me suis dit que je pouvais l'imprimer, tout comme dans le thème de crea5220 page d'un livre.


Oeps, inkt op. Dit was meteen een mooi proeflapje om te proberen of de inkt er in de was niet uitging. En dat bleef goed.

Oups, plus d'encre. C'était un bon essai pour voir si l'encre tenait au lavage. L'image restait bonne.

 

Inktpatroon vervangen. Dit ging beter. De kleuren zijn wat fletser dan op de tekening, maar alla. Plakvlieseline er achter gestreken, uitgeknipt en met een klein zigzagje op een zwart shirtje genaaid. Mooi. Tot in de was. Alle kleur eruit. 

Changement de cartouche. Voilà, ça allait mieux. Les couleur sont un peu plus vague que sur le dessin, mais bon. J'ai repassé un thermocollant derrière, coupé et cousu avec un petit zig-zag sur un t-shirt noir. Joli. Jusqu'au lavage. Plus de couleur.



Toen heb ik dus maar een setje textielverf gekocht met kleuren die onderling gemengd konden worden. En ben ik de boel maar gaan inkleuren. Ik ben vergeten om een foto van het eindresultaat te maken. Nu maar hopen dat de kleuren wel blijven zitten.

Alors j'ai acheté un kit de peinture pour tissu, dont les couleurs pouvaient être mélangées. Et j'ai recolorié le tout. J'ai oublié de faire une photo du résultat final. Il n'y a plus qu'à espérer que les couleurs restent bonnes. 








2 opmerkingen:

  1. Dry Bowser met hobbels. Ik hoop dat het nu wel gelukt is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat wordt duimen bij de wasmachine straks! Ik hoop dat de kleuren goed blijven, dat heb je wel verdiend na al het werk👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen