dinsdag 3 maart 2020

Binnenmaas met een gele bloemenrand


In de periode dat ik veel met knoopsteekjes bezig was, zag ik deze foto op de site van de natuurfotografiegroep. Dit is de Binnenmaas, een meer in het midden van het eiland Hoeksche Waard. Dit was een mooie dag en Gebko Hahn heeft er een prachtige foto van gemaakt. 


Ik heb eerst een klein probeersel op briefkaartformaat. De horizon staat te schuin en de blaadjes van de boom zijn ook nog niet goed. 


Geel satijn, met gele organza en gele knoopsteekjes.

10 x 15 cm.
Dit zijn van die kleine stukjes die ik graag meeneem als ik ga werken. Ik werk als tolk en ik moet zo vaak wachten voor een rechtzaak begint. Dit haal je makkelijk even uit je tas en je propt het er net zo makkelijk weer in. 


En dan probeer ik het in een groter formaat te maken. De grote vlakken zijn snel gemaakt met de punchmachine. Ik gebruik graag een satijnachtige stof. Daarbovenop gebruik ik organza om een wat vloeiender beeld te krijgen. De boomkruin heb ik gemaakt van restjes stof, vilt en draad dat ik tusssen 2 lagen oplosbaar vlieseline vastnaai met de naaimachine.


Het uiteindelijke resultaat is 47 x 90 cm.

Ach, en toen was ik toch bezig en heb ik nog een borduurwerkje gemaakt van dezelfde foto. Ongeveer 20 cm doorsnede.

3 opmerkingen:

  1. wow wat is dit ook mooi !!!!!! borduren en punchen ik vind het bijzonder knap !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig! De gele bloemen spreken sterk tot de verbeelding...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooh, dit zijn prachtige werkstukken. Die horen zéker niet in een map met mislukkelingen. Echt geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen