zondag 8 maart 2020

Crea 5220 week 10

Hetty kwam met waskrijtjes en een voorbeeld om iets met strepen te doen. Strepen, het thema van deze week. Stom, ik heb er geen foto van gemaakt. Maar het leek een beetje hierop:

Wat een leuk idee! Dat ging ik natuurlijk ook proberen. Eerst oefenstukjes op papier.
 Op een stukje behangpapier met reliëf werkt het niet goed.
Op een stukje glad papier gaat het beter, maar ik ontdek dat ik véél te zuinig ben met het waskrijt.

Nu op een lapje stof, want tenslotte probeer ik de crea5220 op stof te doen. 
 

Eerst de onderlaag, dan de zwarte laag erover heen en tot slotte met een puntig ding (hier gewoon met een potlood gedaan) kras je de tekening uit de bovenlaag.


Je krijgt er een zwarte tafel en zwarte vingers en alles zwart van. En het resultaat, mmm, matig


Als laatste heb ik de zwarte laag met een natte kwast een beetje uitgesmeerd. Dan kon ik makkelijker de bovenlaag er af schrapen, maar de onderlaag zie ik nog steeds niet goed. 

Geen strepen met waskrijt dus.

Op naar een nieuw idee: de punchmachine. Ook al zo leuk en voor mij gewoon makkelijk. Een landschapje met strepen van dikke wol. In de lucht heb ik nog wolken van organza erop geprikt en wat vogels en grasjes geborduurd.


Maar ja, dan mis ik toch een beetje uitdaging. Wel een leuk thema trouwen, strepen. Want ik ben enthousiast met een laatste ding begonnen.

Strepen van stof. Ook niet erg ingewikkeld hoor.


Tja, en dan.... 
Ik had nog een zakje met fluitekruid, geborduurd met de naaimachine op een lapje soluvlies.


En dit was precies leuk om op de ondergrond te leggen.




Nu nog een keer de bloemetjes met een steekje vastzetten en een achterkant er aan vast maken.

Alleen Jenny heeft verder nog wat in het thema gemaakt.

Van een tijdschrift heeft ze rolletjes papier gedraaid en op een canvas schilderijtje geplakt. 

Nog even een foto van de creativiteit van Jenny.

De muur van haar huis is sinds kort groen, als basis voor haar versieringen het komende jaar.

5 opmerkingen:

  1. Wow! How many beautiful "stripes"!!! The flowers is very particular...
    Hugs, Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een hoop projecten én verschillende technieken gebruikt. Geweldig mooi wat je hebt gemaakt. 👍🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk bezig geweest Petra! En soms moet je gewoon iets uitproberen om te kijken of het werkt. Dat uitkrassen van wasco deden we vroeger ook met tekenen, vooral net na oud&nieuw als je vuurwerk wilde maken met een donkere lucht.
    Prachtig wat je uiteindelijk weer maakte met stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een creativiteit zeg! Leuk die dat strepenlandschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij ijverig bezig geweest met verschillende technieken. Mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen