donderdag 12 maart 2020

Crea 5220 week 11

Boekbladzijde, wat een thema! Wat kan ik hier nu mee doen op stof?

Dus ben ik op zoek gegaan met google, op pinterest en op youtube. Boekbladzijde op stof, afdruk op stof, boek met stof, bladzijde van stof, boekbladzijde kopiëren op stof, ....

En toen kwam ik uit op het bedrukken van een lap stof met de printer. Dit had ik nog nooit eerder gedaan.

Ik vond een mooie bladzijde van https://www.lecto-france.nl/B7anno.html










Hop, zo gezegd, zo gedaan: ik heb een gestreken lapje katoen aan de bovenkant van een leeg blad geplakt en nog een keer goed vastgemaakt met schilderstape.


Daarna heb ik gekeken op welke plek ik de kaart uit wilde knippen. Iets groter dan de uiteindelijke maat. Ik heb er plakvlieseline achter gestreken, dan wordt het een beetje steviger.




Ik heb hier en daar een woord "onderstreept" met borduurzijde. Daarna heb ik de kaart met de achterkant op maat gesneden en met een zigzag afgewerkt.



Jenny heeft haar eigen draai gegeven aan boekbladzijde:



Ze heeft een aantal bladzijden gevouwen en vastgelijmd. De middelste 2 heeft ze opgerold en vastgelijmd en er zo een vaasje van gemaakt.

7 opmerkingen:

  1. Wat grappig die blz op stof. Nooit geweten dat dat ook uit de printer kon rollen. De bloemenvaas vind ik ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat was wel even een dilemma voor je. Maar ook weer een uitdaging!
    Je kunt ook afbeeldingen zo printen op stof, ik heb een kennis die dit regelmatig doet...
    De uitwerking van Jenny is ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is weer wat nieuws een bladzijde op stof!
    Mooi ook de gevouwen vaas met rozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk, de combinatie van stof met een bladzijde. En de creatie van Jenny is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. A nice challenge,very particular ideas!
    Hugs,Carmela

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een bijzonder en bewerkelijk mooi object heb je ervan gemaakt.,
    Nel.

    BeantwoordenVerwijderen