dinsdag 24 maart 2020

naaioefeningen / exercices de couture

Ik heb nu zóveel tijd over (alle rechtbanken zijn dicht tot ten minste 6 april) dat ik allemaal rare dingen ga doen: ik breng buitensporig veel tijd door met nutteloze spelletjes, facebook en instagram, ik naai mondkapjes, ik kijk dichte dozen (van Pandora) na, ik haal onkruid uit de tuin, ik maak textielkaarten, ik pruts wat af en nóg heb ik tijd over! Dus heb ik bedacht dat ik mijn blog toch ook maar weer in het Frans erbij ga doen. In gematigd tempo....tijd zat.

J'ai tellement de temps libre actuellement (tous les tribunaux sont fermés jusqu'au 6 avril au minimum) que je fais des tas de choses bizarres: je passe un temps exorbitant à des jeux inutiles, facebook et instagram, je couds des masques, je fouille dans des tas de boîtes (de Pandore), j'enlève la mauvaise herbe du jardin, je fabrique des cartes textiles, je n'arrète pas de bidouiller et il me reste toujours du temps! Alors je me suis dit que je ferai ce blog également en français. Dans un rythme tempéré.... plein de temps.

Ik heb niet overal foto's van gemaakt, maar de komende dagen zal ik wat meer laten zien. Nu doe ik de naaioefeningen.

Je n'ai pas fait de photos de toutes mes activités, mais dans les jour prochains je vous montrerai un peu plus. Voici les exercices de couture.


Ik had op Pinterest (ook al zo'n site waar je je tijd ongebreideld kunt doorbrengen) zo'n mooie doorgestikte quilt van center.gorgeous-dresses.com gezien. Maar ja, dat doorstikken....

J'avais vu sur Pinterest (encore un site où on peut passer son temps de façon effrénée) un quilt surpiqué de center.gorgeous-dresses.com. Mais bon, surpiquer.....


-   - #MachineQuilting #PerlerBeads #QuiltPatterns #Quilting

Tijd om te oefenen.

Il est temps de s'exercer.


Eerst een textielkaart. Ik vond het al moeilijk om stofjes en kleurtjes en steekjes bij elkaar uit te zoeken. Moet je nou eigenlijk alle zoompjes naar binnen werken? Ik heb het hier zonder zoompjes, zonder vlieseline op de kaart vastgemaakt.

D'abord une carte textile. Je le trouvais déjà dur de trouver les bonnes combinaisons en couleurs, tissus et points de piqures. Est-ce qu'il faut retourner les bord vers l'intérieur? J'ai attaché les ronds sur la carte sans ourlets, sans entoilage.


Toen een groter exemplaar van 70 x 50 cm. Na al dat stikwerk is het wel een beetje in elkaar gekrompen tot 68 x 48 cm. De kleuren zijn in het echt wel wat mooier, meer paarsige en petrol kleuren. Maar daar ging het niet om. Ik vond het wel leuk om te doen, maar of ik ook een grote quilt ga maken? Ik weet het nog niet. 

Ensuite un modèle plus grand de 70 x 50 cm. Après l'avoir surpiqué, le tout s'est rétréci un peu jusqu'à 68 x 48 cm. En réel, les couleurs sont plus jolies, plus de mauve et de bleu pétrole. Mais ça n'a pas d'importance. Ça me plaisait bien de le faire, mais de là à faire un grand quilt? Je ne sais pas encore.





2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er indrukwekkend uit heel mooi. En ja tijd over dan ga ik de kasten maar eens doen :)))))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een werk zeg en ook nog knap ingewikkeld lijkt mij. Al die stiksels geven wel een grappig effect. Het lijkt er een beetje door te gaan leven.

    BeantwoordenVerwijderen