woensdag 4 maart 2020

Patchwork proeflapje

Ik droom zo af en toe van een prachtige patchworkdeken, die ik dan op mijn gemak een winter lang met kleine steekjes in elkaar zet. Dromen, want ik heb daar helemaal geen geduld voor. Ik ben zelfs wel eens zo ver gegaan dat ik allemaal kleine vierkantjes knipte. Ergens bij elkaar gepropt in een doosje in een grote doos in een kast. En die kwam ik weer tegen bij het opruimen. Ik vind ook die overgangen van 1 kleur naar een andere erg mooi. En op een sombere dag ben ik aan de slag gegaan.


Van wit in de ene hoek naar rood in de andere hoek. Ik heb eerst alle witte, roze, en rode vierkantjes uitgezocht en ze uitgelegd. Daarna heb ik er stroken van genaaid en de boel gestreken. Ik dacht dat ik ze mooi in het vierkant had vast genaaid. Maar het uiteindelijke resultaat valt best tegen. Niks vierkantjes, niks hoekjes op elkaar. Niks voor mij dus. 


Ik zou eens een map met mislukkelingen aan moeten leggen. Ik heb er genoeg!

5 opmerkingen:

  1. Ha, wat maakt het uit of het niet precies past! Je hebt het geprobeerd...en misschien moet je het gewoon afmaken... dubbelen, randje er om heen en quilten maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat maakt het juist uniek !! Zo deed mijn schoonmoeder het ook en de banen waren recht maar de lapjes niet so watt!! DE jongens zijn gek op die oude dekens ha ha ha al wel 30 jaar oud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het mooi, die overvloeiende kleuren zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het zo op de foto wel mooie compositie.
    groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gewoon afmaken, de mijne lopen ook niet altijd even mooi. Vind de kleuruitvoering geweldig. Altijd makkelijk zo'n dekentje op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen