zaterdag 27 juni 2020

Crea 5220 week 26 patronen herhalen / répéter des dessins

Ik volg zijdelings een quiltgroep op facebook, waar je tips kunt krijgen voor het machinaal borduren en quilten en waar de leden van de groep hun oefeningen laten zien. Niet dat ik denk het te gaan doen. Ik ben bang dat ik net zo min voor het quilten als voor het patchwork in de wieg ben gelegd. Maar ja, zo af en toe volgen kan geen kwaad. 
Een van de eerste oefeningen was om een vel vol met bloemen te tekenen zonder je potlood op te lichten. Nou, dat valt best nog tegen. Ik ben dan ook nog maar niet begonnen met het oefenen met letters.

Je suis de temps en temps un groupe facebook, où l'on peut avoir des astuces pour la broderie machinale et le quilting et où les membres du group montrent leurs efforts. Je ne pense pas le faire, parce que j'ai peur d'être aussi peu douée pour le quilting que pour le patchwork. Mais bon, suivre les explications de temps à autre ne fera pas de mal. 
Un des premiers excercices était de dessiner une page entière de fleurs sans lever le crayon. C'était encore assez difficile. Les exercices avec les lettres attendra...


Maar voor het thema van deze week kwamen deze oefeningen toch wel een beetje van pas. Ik had voor moederdag een hobbycadeaukaart gekregen. En daar heb ik een verdwijnstift mee gekocht. 
Ik heb een rij bloemetjes getekend en een rij steeltjes met blad. En hup, proberen maar op de naaimachine.

Mais ces exercices étaient bien pratiques pour le thème de cette semaine. J'avais eu une carte de cadeau pour du bricolage pour la fête des mères. Et j'ai acheté un crayon qui s'efface. J'ai dessiné une rangée de fleurs et une rangée de tiges avec des feuilles. Et hop, j'ai essayé sur la machine à coudre. 



Ik ben niet erg goed op de lijntjes gebleven, maar omdat die toch verdwijnen ziet niemand dat! 😊

Je n'ai pas toujours bien suivi les lignes, mais comme ça s'efface, personne ne le vera! 😊


5 opmerkingen:

  1. Wat een verrassende uitwerking is dit geworden Petra,
    en het is je zeer goed gelukt zo op de naaimachine.
    Best spannend als je bezig bent de angst dat je draad
    breekt en je dan weer een aanhechting zou kunnen zien ;-)

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om iets te volgen dat je misschien gaat doen, maar misschien ook niet.
    Voor deze opdracht had je er in ieder geval baat bij. Het lijkt me moeilijk om te tekenen zonder het potlood van papier te halen, maar het is je goed gelukt! Je naaimachinewerk ziet er mooi uit. Alleen jij weet waar het niet helemaal goed is gegaan, ik zie alleen maar mooie bloemenherhalingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is handig zo’n stift, kende ik niet.
    Heel erg leuk werkje is het geworden vind ik !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, zo'n stift is reuze handig! Ik gebruik hem ook bij het naaien...
    Leuk dat je het hebt geprobeerd op de naaimachine. Het is een fijne techniek om te versieren. Ik heb het ook wel eens met kaarten gedaan, gewoon door papier heen gestikt...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O, verdwijnt de stift ook op papier? Dat ga ik eens proberen.

      Verwijderen