dinsdag 23 juni 2020

Truitje voor Puk

Ik heb enkele jaren geleden veel poppenkleertjes gemaakt, waaronder kleertjes voor Baby Born. Ik heb daar nog een hoop patroontjes van ergens in een van mijn mappen en ook nog een aantal (half-af) kleertjes. Die gebruik ik om aan te passen aan de maten van Puk. Want het aantal patroontjes voor Puk is bedroevend weinig.

Ik vond nog een wikkeljasje, maar dat is beslist niet handig voor peuters om aan te doen.

 

Toen nog een truitje dat aardig paste. Daar heb ik nog wat klittenband op genaaid en was dus goed voor Puk. Ik heb geprobeerd om er een patroontje van na te tekenen, want natuurlijk kon het oorspronkelijke boekje met patroon niet meer terugvinden.


 




Als ik maar eenmaal een patroontje heb, dan kan ik zonder Puk te moeten lenen wat nieuwe kleertjes maken.

Ik vond ook nog een hemdje dat veel te groot was, dus daar heb ik een vouw in gemaakt met een paar knopen erop.

En een hesje van zo ongeveer hetzelfde patroon. Kamsnapje erop en deze mocht ook mee. 

 

Het hemdje ga ik nog een keer proberen aan te passen voor ondergoed. 


1 opmerking: