dinsdag 9 juni 2020

Dinsdag poppendag Puk met slippers en pet met klep

Het is nu even niet nodig, want het weer is nogal grijzig, maar over een week of zo wordt het vast wel weer om een pet en slippers te dragen. 

Eerst de slippers. Ik dacht dat het wel mooi te maken zou zijn met wat rubberplaat. Net als echte teenslippers en dan kun je de bovenkant en de onderkant van andere kleuren maken. Ik heb de voet opgemeten, de zool afgetekend op rubberplaat en een stukje spaghettiwol eroverheen gedaan. Aan de voorkant van de voet, zoals bij echte slippers. Daarna alles vastgenaaid. Fout!

 

Het rubberplaat wordt heel lelijk door de transporteur aan de onderkant en het rubber glijdt niet lekker.

 

Toen heb ik het geprobeerd op 2 lapjes supernepvilt. Vilt waar geen gram wol aan te pas is gekomen, lekker stijf en in allerlei kleuren. Ik heb het een beetje ruim uitgetekend, zodat ik de tekenlijntjes niet zie bij het knippen. En met de bandjes in het midden van de slipperzool. Goed!

Toen de pet. De eerste pet zag er wel aardig uit, maar Puk heeft een punthoofd, dus deze zat niet goed vast. Daarom heb ik de hoofddelen iets langer gemaakt dan gebruikelijk.

 


Laat de zon maar weer schijnen!

4 opmerkingen:

  1. Haha die Puck die boft maar met zo'n coupeuse. Hij krijgt een hele kledingkast vol.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat weer leuk gemaakt. Ja Puk, er komt warm weer aan, dus je kunt je nieuwe slippers en pet gaan dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind hem zo grappig die Puk en stoer.

    BeantwoordenVerwijderen